Hva påvirker oppmerksomhet mest - kreativitet eller mediekanal? Karen Nelson-Field deler sine 5 tips for å sikre økt oppmerksomhet som presentert på dentsu X sitt siste frokostseminar. Se gratis opptak her
I et innlegg denne uken tar Glenn Engebretsen opp hvordan antall sekunder aktiv oppmerksomhet henger sammen med økt salg i en studie fra Australia. Vi i RED dentsu X har sett på hvordan dette er for det norske markedet, og resultatene viste at reklamefilmer som er dobbelt så lang kan gi så mye som 4,5 ganger høyere effekt på salget.
RED dentsu X inviterer igjen hele bransjen til et gratis digitalseminar 28.oktober. Denne gang med Dr. Ella Ward fra Ehrenberg-Bass, og Ragnar Johansen fra Grilstad. Meld deg på her
Karen Nelson-Field, Forfatteren av den revolusjonerende boken: «The Attention Economy and How Media Works» kom på vårt frokostseminar 02.sept. Denne gangen var vi er vi så heldige å få her høre mer om funnene som hun, Peter Field og Orlando Wood presenterte under Cannes nå før sommeren.
RED dentsu X har gleden av å invitere hele bransjen til et seminar av de ytterst sjeldne! Dr. Grace Kite er blant verdens ledende når det kommer til å dokumentere effekten av markedsføring, med et spesielt fokus på digitale kanaler.
Altfor mange annonsører gir opp reklamekonseptet hvis de ikke ser økning i salget nærmest umiddelbart etter lansering. Har vi glemt at det som gir mest effekt tar tid å bygge opp? Les innlegget til Ricardo Cuilenheim for nyttig faglig påfyll
Det er med stor glede at vi kan vise til premiering for hele tre innsendte caser i Årets Performance Awards. Vi vant Gull for Byggmakker, Sølv for Amnesty Pride Regnbuefestival og Sølv for Byggmakker
Vi i RED dentsu X mener oppmerksomhet har blitt litt glemt innen digital markedsføring, til tross for at det er selve forutsetningen for effekt på kort og lang sikt. Derfor kan vi nå i samarbeid med Karen Nelson-Field, forfatteren av boken «The Attention Economy and How Media Works», presentere et spennende nytt verktøy som gir løsningen for norske annonsører.
Lurer du på hvordan det er å jobbe i Performance-avdelingen i RED dentsu X? Noen av våre nyeste medarbeidere deler sine førsteinntrykk og erfaringer i jobben.
Vi er stolt over å kunne presentere dentsu digital, en serie med gratis introduksjonsvideoer som enkelt forklarer hvordan markedsføring i digitale kanaler fungerer
Det digitale medielandskapet innenfor sosiale medier kan trolig oppleves uoversiktlig. Samtidig kan diskusjoner rundt hvilken rolle kanalene skal spille i strategien og hvordan man skal skape best mulig effekt være utfordrende.
Nå som vi nærmer oss slutten av et år hvor så mye har så skjedd er det naturlig med et tilbakeblikk. Hvordan var egentlig TV-året 2020? Vår Broadcast Lead Joakim Øverland tar deg gjennom året som har vært.
Et av våre store vinnercase det siste året har vært løsningen vi bygget for Entur, der vi kunne lage personaliserte videoer på Facebook, en løsning som tidligere ikke har vært mulig. Les hvordan vi bygget teknologi som er den første i sitt slag!
Du bør tilby den samme opplevelsen på nett som kunden ville fått i en fysisk butikk med eksepsjonell kundeservice. Så hvorfor prioriteres ikke dette i markedsbudsjettet?
Programmatic er ikke lenger et nisjeområde i digital annonsering, men noe alle som jobber med digital markedsføring må forholde seg til. Da teknologiutviklingen skjer raskt er det viktig å holde seg oppdatert til enhver tid, og mange spørsmål dukker nå opp der man må ta tydelige standpunkt. Her er ti tips du kan ta med deg med tanke på programmatic i 2017.
Visste du at en mottaker bruker i gjennomsnitt 1,7 sekunder på en post på Facebook på mobil, og 2,5 sekunder på desktop? Dette er utrolig kort tid for å fange mottakerens oppmerksomhet. Her er våre innhold- og designanbefalinger som skaper større engasjement og gjør deg synlig i nyhetsstrømmen.