Hva påvirker oppmerksomhet mest - kreativitet eller mediekanal? Karen Nelson-Field deler sine 5 tips for å sikre økt oppmerksomhet som presentert på dentsu X sitt siste frokostseminar. Se gratis opptak her
Radio og podcast har vært de store vinnerne i et fallende mediemarked i 2023. Er annonsørene inne på rett spor når kampen om kundenes oppmerksomhet hardner til og budsjettene strammes inn? En ny undersøkelse fra dentsu innen oppmerksomhet har klart å dokumentere i hvilken grad folk aktivt lytter til reklame på radio, podcast og musikkstrømmeplattformer. Og ja, de hører etter!
I et innlegg denne uken tar Glenn Engebretsen opp hvordan antall sekunder aktiv oppmerksomhet henger sammen med økt salg i en studie fra Australia. Vi i RED dentsu X har sett på hvordan dette er for det norske markedet, og resultatene viste at reklamefilmer som er dobbelt så lang kan gi så mye som 4,5 ganger høyere effekt på salget.
Dette er vel et tema alle som jobber med markedsføring en eller gang har diskutert. Problemet er hva har vi basert på beslutningene våre på?
RED dentsu X er svært stolt over at vi sammen med vårt internasjonale nettverk dentsu X ble kåret til Media Network of the year 2022 i Eurobest. Denne prisen viser styrken i vårt vidstrakte nettverk på tvers av Norden, Europa og resten av verden.
Vi i RED dentsu X gratulerer vår kunde Strim med å ha blitt tildelt prisen som årets annonsør av Mediaforum i 2022, en av Norges gjeveste priser!
RED dentsu X inviterer igjen hele bransjen til et gratis digitalseminar 28.oktober. Denne gang med Dr. Ella Ward fra Ehrenberg-Bass, og Ragnar Johansen fra Grilstad. Meld deg på her
Skal du på Dialogkonferansen i Gøteborg 19-21.sept? RED dentsu X ved Kine Wølneberg og Inge Hofstad Kjeilen vil holde foredraget "Hva kan Fantasy Premier League lære oss for å gi bedre effektmåling?" på Future-scenen Tirsdag 20.sept kl 10.25. Vi gleder oss til å se deg der!
Det er med stor interesse vi har fulgt med på diskusjonen om norske medier versus utenlandske aktører i det siste, alle tar opp det samme viktige punktet, nemlig at de utenlandske aktørene krediterer sine egne plattformer for veldig mange salg. Har man som mediekjøper ikke et kritisk øye til disse målingene, så er veien veldig kort for å putte enda flere mynter på disse automatene.
Bransjen tok nylig opp et viktig poeng i innlegg om at der de norske mediene måles av en uavhengig tredjepart, måler de utenlandske aktørene seg selv. Stort sett bedre eksempel på bukken og havresekken får vi vel ikke. Vår digitale strateg Geir Vikane diskuterer
Vi beveger oss inn i en tid der måling av markedsføring slik vi kjenner det i dag blir stadig vanskeligere. Samtidig melder norske annonsører at deres største utfordring fortsatt er å måle effekt av sine investeringer. Finnes det en løsning på effektmåling i en cookieløs verden?
Altfor mange annonsører gir opp reklamekonseptet hvis de ikke ser økning i salget nærmest umiddelbart etter lansering. Har vi glemt at det som gir mest effekt tar tid å bygge opp? Les innlegget til Ricardo Cuilenheim for nyttig faglig påfyll
12.november var det prisutdeling på ANFO MMM. Vi er svært fornøyd med å få Gull i kategorien "Best bruk av Søk" for vår jobb med Bohus, og Bronse i kategorien "Best bruk av Data-basert innsikt" for vårt case med Byggmakker.
Vi i RED dentsu X er utrolig stolt over den innsatsen og det engasjementet alle våre kolleger har hatt det siste året, som nå har medført at vi klatrer helt opp til en 2.plass på rangeringen av Årets mediebyrå, kun slått av vårt søsterbyrå Carat!
Vi i RED dentsu X er utrolig stolte over å få finalist-plassering med hele fem caser i årets Performance Awards! Vi stiller sterkt med kunder som Bohus, Møller Bil, Byggmakker og ikke minst jobben vi gjorde for Amnesty og Pride 2021!
Elvia AS er resultatet fra sammenslåingen av Hafslund Nett og Eidsiva Nett og leverer strøm til 2 millioner mennesker i Innlandet, Oslo og Viken. Nå samler selskapet sine innholds-, media- og performance-aktiviteter hos RED dentsu X.
Et av våre store vinnercase det siste året har vært løsningen vi bygget for Entur, der vi kunne lage personaliserte videoer på Facebook, en løsning som tidligere ikke har vært mulig. Les hvordan vi bygget teknologi som er den første i sitt slag!