Inspirasjon

Har du hørt? Oppmerksomhetsstudie på lyd

Radio og podcast har vært de store vinnerne i et fallende mediemarked i 2023. Er annonsørene inne på rett spor når kampen om kundenes oppmerksomhet hardner til og budsjettene strammes inn? En ny undersøkelse fra dentsu innen oppmerksomhet har klart å dokumentere i hvilken grad folk aktivt lytter til reklame på radio, podcast og musikkstrømmeplattformer. Og ja, de hører etter!

Lengre reklamefilmer gir opp til 4.5 ganger så høy effekt på salget

I et innlegg denne uken tar Glenn Engebretsen opp hvordan antall sekunder aktiv oppmerksomhet henger sammen med økt salg i en studie fra Australia. Vi i RED dentsu X har sett på hvordan dette er for det norske markedet, og resultatene viste at reklamefilmer som er dobbelt så lang kan gi så mye som 4,5 ganger høyere effekt på salget.

dentsu X kåret til Media Network of the Year i Eurobest

RED dentsu X er svært stolt over at vi sammen med vårt internasjonale nettverk dentsu X ble kåret til Media Network of the year 2022 i Eurobest. Denne prisen viser styrken i vårt vidstrakte nettverk på tvers av Norden, Europa og resten av verden.