dentsu X
Redaksjonen
Send e-postKontakt dentsu X

Dentsu X leverer varene til Wolt: – Danket ut ti andre byråer

Wolt starter samarbeidet med Denstu X allerede 1. november i år.
Publisert: 31. oktober, 2023

Ahmet Demirel, Head of Marketing Wolt Norge, Marianne Lund, Marketing Manger Wolt, Adrien Bjørnskau, Byråleder Dentsu X og Magnus Regner, kundeansvarlig Dentsu X. Foto: Lucyna Pesik / Wolt

 

Wolt har de siste årene sett en enorm vekst i Norge, og har nylig fått mye omtale for deres bevisste valg om å ikke benytte reklamebyrå, men heller sine egne ansatte til å figurere og utforme reklamekampanjer.

Når selskapet skulle se fremover ble det imidlertid viktig med en partner på medie- og forretningsstrategi.

Etter en prosess der nærmere ti byråer var inne og pitchet på kontoen, har Wolt landet på at det er Dentsu X som skal levere tjenester innen markedsstrategi, medieplanlegging og -innkjøp, samt kampanjeoptimalisering og analyse.

Skal overvinne de

Teamet hos Dentsu X imponerte Wolt med sitt strategiske tankesett og kreativitet.

– I løpet av pitch-prosessen ga de oss nye perspektiver på vekstagendaen vår. De viste tydelig at de har dyp forståelse for våre forretningsutfordringer og har klare forslag for å overvinne dem, sier Ahmet Demiel, Head of Marketing i Wolt Norge i en pressemelding. 

Videre forteller han at de ser fram til spennende diskusjoner og prosjekter. Han er ikke i tvil om at de sammen vil ta Wolt til nye høyder.

Utenfor normalen

Et av punktene byrået leverte på som kanskje var litt utenfor en normal leveranse var opplevelsesbasert markedsføring i form av events og fysisk tilstedeværelse.

– Wolt er et selskap som tenker annerledes, og det stiller også nye krav til oss som samarbeidspartnere. I Dentsu X er vi opptatt av å kombinere strategisk kreativitet med høy gjennomføringskraft, sier byråleder Adrien Bjørnskau. 

– Betalt kommunikasjon er bare et av mange virkemiddel når det handler om å utvikle en ny virksomhet og bygge en ny merkevare. Leveransen vår til Wolt favner nettopp både det strategiske så vel som fysiske stunts som er utenfor vanlig betalt markedsføring. Det gjør denne oppgaven ekstra spennende, avslutter han.

Skrevet av:
dentsu X / Redaksjonen /
Send e-postKontakt dentsu X