Strim ble kåret til årets annonsør 2022 av Mediaforum!
Mediaforums Annonsørpris er en hederspris hvor hensikten er å hedre en annonsør, som har bidratt til at mediefaget videreutvikles.
Annonsørprisen er en pris som går til en annonsør som det seneste året har vist en betydelig omsetnings-/andelsvekst i sitt marked basert på god kunnskap om sitt eget marked, samfunnets generelle utvikling og sin egen merkevares kortsiktige/langsiktige muligheter. Det er også viktig at annonsøren har skapt en tilhørende fremoverlent og relevant markedsstrategi for å øke sin konkurransekraft.
Her er jurybegrunnelsen:
Årets vinner er en tydelig utfordrer i markedet – med dokumentert vekst både ift forretningsmål, markedsmål og mediemål. Det er spesielt interessant å se at de har hatt stor vekst i antall kunder og tilhørende markedsandel i et godt etablert men samtidig meget konkurranseutsatt marked.
Årets Annonsør har vist en veldig fremtidsrettet holdning til sin markedsføring og sine kreative formater. De har satt stort fokus på hva teknologien kan bidra med og har således laget en gjennomtenkt datadrevet strategi som utviklet både merkevaren på lang sikt og det kortsiktige salget. I praksis betyr dette at de gjennomført en modellering av definerte merkevareparametere og salgs- og kundedata – for å minimere tilfeldigheter og samtidig skape maksimal effekt.
Årets Annonsør har vist gode resultater, de har utviklet en særdeles innsiktsbasert unik fremtidsrettet strategi og de har gjennomført den med god forståelse av teknologi, kundedata og hvordan økonometri kan maksimere effekt.
Årets Annonsør er STRIM.