Slik selger du mer via YouTube
Vis frem produktene dine på Youtube med Trueview for shopping
Det er nå bedre å være annonsør på YouTube i form av at det nå er lettere å vise frem produktene dine for brukerne. Ved hjelp av noen få tastetrykk kan du koble sammen YouTube-kampanjen din med Google Merchant senteret ditt, og vips, brukerne ser nå produktene dine til høyre i videoen.
Hvordan det virker
Denne teknologien kan brukes på samme måte som dynamisk remarketing ved at brukerne ser produkter de tidligere har vist interesse for på hjemmesiden din, eller du kan vise dem relevante produkter basert på en rekke kriterier som demografi, geografi og kontekst. På denne måten får du enkelt vist frem relevante produkter i hver enkelt videovisning, og gjør det enkelt for brukerne å klikke seg videre til en ønsket landingsside.
Kostnad og effektivitet
Vanligvis betaler man når brukeren har sett 30 sekunder av videoen (eller hele videoen hvis den er kortere enn 30 sekunder), med den nye funksjonen betaler man enten for en ferdig sett video, eller et klikk. Selskaper som har vært med å teste dette rapporterer om gode resultater med en 3x inntektsøkning per visning sammenlignet med tidligere kampanjer, og vi mener dette kan skape mer relevante annonser, noe alle er tjent med.
Ønsker du å vite mer om hvilke muligheter som finnes på YouTube for ditt selskap?
Ta kontakt med RED Performance for et uforpliktende tilbud.
Foto: Bloomua/Shutterstock