Skimore kom til oss i RED dentsu X med behov for hjelp til å designe og markedsføre deres Skimore-medlemskap, som fungerer som et digitalt sesongkort. Som medlem i Skimore får du fri tilgang til fantastiske skiopplevelser i Oslo, Drammen og Kongsberg.
Medlemskapet fungerer slik at du betaler en fast sum i måneden, enten som enkeltmedlem eller som familiemedlem. Til gjengjeld får du ubegrenset tilgang til tre forskjellige skisenter og to klatreparker året rundt. I tillegg får du rabatt på leie av ski og utstyr, og flere andre fordeler.
Utfordringen var å lage et tiltalende design som skulle friste folk til skibakkene i Skimore Oslo (Tryvann og Wyller), Skimore Drammen (Drammen skisenter) og Skimore Kongsberg (Kongsberg Skisenter), og lage kommunikasjon som skulle forklare konseptet bak medlemskapet.
Oppgaven vår var å lage kommunikasjon for å etablere Skimore som merkevare og nå flere nye medlemmer for kommende sesong, samt å samle alle ulike nettsider under ett.
Hva gjorde vi?
Vi utarbeidet en gjennomgående informasjonsarkitektur for de fire nettstedene for de ulike ski- og sommeranleggene, lagde nye nettsider som samlet alle tre anlegg under ett og samme domene.
I tillegg laget vi en tominutters YouTube-film som forklarer hva Skimore er, hvilke fordeler du får som medlem og hvordan det hele fungerer.
Kampanjenkonseptet “Ubegrenset tilgang” ble utarbeidet med tilhørende visuell profil i form av illustrasjoner. Kampanjen inneholder ulike uttak, som blant annet print, utendørs, digitalt og SoMe.
Involverte fra RED dentsu X
Informasjonsarkitektur og teknisk ledelse: Joakim Staalstrøm
AD: Johannes Rummelhoff
Grafisk designer: Marlene McCann
Tekstforfatter: Håkon Rakeng
Kreativ leder: Jarand Landmark
Prosjektleder: Matilda Larsson
Takk til
Anders Nordermoen og teamet hos GOT Vision.