RED Gruppen kjøper 51 % av Plapre
Dette blir et spennende samarbeid som vil ta innholdsmarkedsføring i Norge enda et skritt videre. Daglig leder og gründer i RED Gruppen AS, Nils Røang, slår fast at Plapre sammen med selskapene RED Performance AS og RED Media Consulting AS, vil med kjøpet inneha den beste kompetansen og leveranseapparatet i forhold til de krav ecommerce-orienterte kunder har. «Plapre AS var tidlig ute med å produsere innhold i form av digitale magasiner og ligger helt i front gjennom å ha utviklet egne systemer for løpende «desking» av innhold for å optimalisere effekt», sier Røang.
Bedre og mer effektivt
Plapre og RED Gruppen har allerede samarbeidet nært på flere løsninger for kunder, og sammen skapt gode resultater som viser at det ikke alltid er tradisjonelle mediekjøp og konseptuelle reklame som er det mest effektive. «Nå jobber vi «live» med desking (red. optimalisering) av artikler og innhold i forhold til hva brukerne forteller oss er det mest interessante. Altså det som gjør at de klikker seg videre til annonsørens produkter. Vi kan bistå kunder bedre og mer effektivt og tilpasser budskapet dynamisk», fortsetter Røang.
Fortsetter som partnere
Håvard Haga, daglig leder i Plapre AS, forteller at den brede kompetansen som RED Gruppen tilfører bedriften, bringer med seg muligheter Plapre ikke kan skape på egenhånd. «Nå kan vi fokusere på videreutvikling av produktene og leveranse til nye og etablerte kunder. Mange har pratet mye om innholdsmarkedsføring og «content marketing». Vi skal fortsatt være i front og skal drive den faglige utviklingen videre», sier Haga. Både Håvard Haga og Damir Dunderovic fortsetter videre som partnere i Plapre.