#   /   #   /   #   /   #   /   #
Inge Hofstad Kjeilen
Inge Hofstad Kjeilen
Innovation Director
RED dentsu X
Send e-postKontakt Inge Hofstad Kjeilen

Norges første 360° VR-annonse

Hyundai Norge, i samarbeid med RED Media Consulting, tar som første norske annonsør i bruk Youtube sin nye 360 graders kunstig virkelighet (VR*) for å vise frem sin nye bil. På den måten kan potensielle kunder prøvekjøre den nye Hyundai Tucson fra sin egen stue.
Publisert: 2. september, 2015

Kundene får prøvekjørt bilen i områder som spenner fra vakre norske dalstrøk til Tjuvholmen i Oslo. Alt i 360 graders video med 4K oppløsning. Formatet er spesielt tilpasset mobil, der mobilens egen gyro gjør at folk kan snu seg rundt for å oppleve bilen i VR.

– Vi er alltid ute etter nye spennende måter å kommunisere på, sier Markedssjef An Vinh Ho i Hyundai Norge. – Nå tilbyr vi prøvekjøring av vår nye modell Tucson i nydelig norsk natur, hjemme fra egen stue! Denne løsningen er den perfekte arena å vise frem bilens interiør og panoramatak, sett fra førerens perspektiv.»

Åpne følgende link på mobilen med youtube appen. Eventuelt kan du se filmopplevelsen under.

 

https://www.youtube.com/watch?v=kCz1PvNUVbg

I slutten av juli 2015 lanserte Youtube sitt 360 graders video format for bruk av annonsører. Foreløpig har kun store annonsører som Coca Cola og Budweiser i USA benyttet formatet i en testfase. Hyundai Norge, i samarbeid med Making View og RED Media Consulting, kan nå som første norske annonsør tilby folk muligheten til å prøvekjøre sin nye bil Tucson i norsk natur på Youtube i 360 graders 4K video.

Ønsker du å vite mer om produksjon og bruk av 360 graders video i 4K oppløsning, kontakt Broadcast avdelingen i RED Media Consulting (inge@redmedia.no)

*VR: Virtual Reality (Kunstig virkelighet) er datateknologi som lar brukeren påvirke og bli påvirket av et dataskapt miljø som etterligner en virkelighet med syns- og lydinntrykk.

Skrevet av:
Inge Hofstad Kjeilen / Innovation Director / RED dentsu X
Inge er leder for innovasjon i RED dentsu X, som inkluderer utvkling av nye produkter, løsninger og teknologier som våre kunder har behov for i sitt markedsføringsarbeid. Inge er også ansvarlig for forretningsutvikling i RdX
Send e-postKontakt Inge Hofstad Kjeilen