Norges første 360° VR-annonse
Kundene får prøvekjørt bilen i områder som spenner fra vakre norske dalstrøk til Tjuvholmen i Oslo. Alt i 360 graders video med 4K oppløsning. Formatet er spesielt tilpasset mobil, der mobilens egen gyro gjør at folk kan snu seg rundt for å oppleve bilen i VR.
– Vi er alltid ute etter nye spennende måter å kommunisere på, sier Markedssjef An Vinh Ho i Hyundai Norge. – Nå tilbyr vi prøvekjøring av vår nye modell Tucson i nydelig norsk natur, hjemme fra egen stue! Denne løsningen er den perfekte arena å vise frem bilens interiør og panoramatak, sett fra førerens perspektiv.»
Åpne følgende link på mobilen med youtube appen. Eventuelt kan du se filmopplevelsen under.
https://www.youtube.com/watch?v=kCz1PvNUVbg
I slutten av juli 2015 lanserte Youtube sitt 360 graders video format for bruk av annonsører. Foreløpig har kun store annonsører som Coca Cola og Budweiser i USA benyttet formatet i en testfase. Hyundai Norge, i samarbeid med Making View og RED Media Consulting, kan nå som første norske annonsør tilby folk muligheten til å prøvekjøre sin nye bil Tucson i norsk natur på Youtube i 360 graders 4K video.
Ønsker du å vite mer om produksjon og bruk av 360 graders video i 4K oppløsning, kontakt Broadcast avdelingen i RED Media Consulting (inge@redmedia.no)
*VR: Virtual Reality (Kunstig virkelighet) er datateknologi som lar brukeren påvirke og bli påvirket av et dataskapt miljø som etterligner en virkelighet med syns- og lydinntrykk.