Lær å skrive innhold Google elsker!
Begrepet “Content is king” er 17 år gammelt, men fortsatt like aktuelt.
Bill Gates skrev følgende i en artikkel i januar 1996:
Content is where I expect much of the real money will be made on the Internet…
Trafikk fra organisk søk er en av grunnpilarene til ethvert nettsted. For å få til søkemotoroptimalisering er innhold, og ikke minst optimalisert innhold, nøkkelen til suksess.
Kurs i søkemotoroptimalisering av innhold
2. september kan du lære hvordan du lager søkemotoroptimalisert innhold gjennom et omfattende heldagskurs i regi av Webgruppen. Kurset ledes av undertegnede (Magnus Strømnes Bøe), og vil bli gjennomført i Webgruppens lokaler sentralt i Oslo.
Book deg inn her (Du blir tatt videre til Webgruppens nettsider.)
Kursprogram
Din søkeordsstrategi
- Hvordan kan innhold hjelpe deg å nå dine markedsføringsmål?
- Hvilke ord bør du sikre deg synlighet på?
- Hvordan finner du ordene som bruker selv benytter?
Innholdsbasert markedsføring
- Hva søker bruker på i forskjellige faser av kjøpsprosessen?
- Hvordan skrive overskrifter som tekkes bruker og Google samtidig?
- Eksternt vs internt innhold
Strukturering og oppsett av websiden
- Skal du ha flere sider eller alt på ett nettsted?
- Hvordan bør malene dine være satt opp for å ha «Google-appell»?
- Hvordan lage søkemotorvennlige menyer?
Tekstene
- Hvor mye av teksten leser Google?
- Hvordan strukturere tekst?
- Formatering som letter forståelse og lesevennlighet
Andre innholdselementer som driver synlighet
- Slik jobber du for å få bedre synlighet på bildesøk
- Hvordan videoer kan bedre søkesynligheten din
- Hvordan påvirke hvordan du fremstår på søketreffsiden hos Google?
Meld deg på kurs i søkemotoroptimalisering av innhold og lær å påvirke din egen synlighet og skrive innhold som Google elsker!
Artikkelen er tidligere publisert på bloggen til RED Performance.