Svevende pålegg
Etter at Grilstad hadde testet Lev Litt Lettere-konseptet opp mot tilsvarende produkter på markedet, var svaret de fikk svært positivt med tanke på de viktigste driverne – sunn, lett og god. Som de selv sier: Det skal være enkelt å leve litt lettere hver dag uten at det går på bekostning av smaken.
Lev Litt Lettere er enkelt og moderne, og en sunn livsstil har blitt en viktig og varig trend. Grilstad så derfor et stort potensial i å videreutvikle dette konseptet på tvers av varegrupper og kategorier.
Hvordan kunne så RED Storyline på en enkel måte få forbrukerne til å velge lettere og sunnere alternativer?
Målene var:
- Å skape og øke kjennskap til Lev Litt Lettere
- Å skape gjenkjennbarhet i butikk
- Fokus på produktfordelene
- Fortelle at Lev Litt lettere er for alle som vil spise litt sunnere
Hva gjorde vi?
RED Storyline lagde sponsorvignetter til TV og sosiale medier for Ovnsbakt Leverpostei, Filetbacon og Spekeskinke i Lev Litt Lettere-serien. Fordelene er for øvrig at disse har et lavere innhold av fett og/eller salt enn produkter de kan sammenlignes med.
For å få frem at dette var lett mat gjorde Storyline et smart, enkelt og virkningsfullt grep: Gjennom å slippe maten ned på et lekkert dandert bord, for så å kjøre filmene baklengs slik at maten først ligger før den svever opp i luften, får man umiddelbart en lett og god følelse. Samtidig stusser du gjerne litt over hva som skjer, før du nikker et anerkjennende “ahaaa” til deg selv. Det gjør at vignettene blir husket.
I tillegg til at du ser ferdiglaget og fristende mat, vises også pakningen. Det gjorde det enkelt å skape gjenkjennelse og dermed ta produktene ut i butikk, der de har fått en solid økning i salget.
Alt i alt – en nydelig produksjon bestående av tre supre vignetter vi er veldig stolte av, og som har fått mye og fortjent oppmerksomhet.
Slik ble vignettene
Involverte hos RED Storyline
Tekstforfatter: Håkon Rakeng
Konsept: Joakim Roald
Prosjektleder: Anette Neller
Eksterne bidrag
Sponsorvignettene ble laget av Studio Isidor