#   /   #
 
dentsu X
Redaksjonen
Send e-postKontakt dentsu X

Finnes det egentlig «wear out» av reklame? Få svaret fra System1 på dentsu X sitt frokostseminar!

Dette er vel et tema alle som jobber med markedsføring en eller gang har diskutert. Problemet er hva har vi basert på beslutningene våre på?
Publisert: 3. mars, 2023

Dette er dessverre et område innen markedsføring som det utrolig nok er forsket svært lite på, frem til nå. Finnes det egentlig «wear out» av reklame, eller finnes det bare god og dårlig reklame? Norske annonsører bruker milliarder på produksjon, og det å kunne forstå hva som er riktig eller galt kan være den største kostnadsbesparelsen et selskap gjør, spesielt i krevende tider som nå.

 

På gratisseminaret vårt 23.Mars vil Jon Evans og Will Headly fra System 1 presentere en banebrytende studie som viser at «wear out» ikke eksisterer for de beste reklameuttakene, men dette gjelder bare for de uttakene som er virkelig sterke, mens for de uttakene som ikke er like gode burde ikke «wear out» være en bekymring, men heller hvordan lage enda bedre reklame. Vi skal få se eksempler på uttak som har like sterk statistisk signifikant effekt dag 1 som dag 1000, noe som forhåpentligvis burde legge diskusjonen om «wear out» død, en gang for alle.

«Det er sjokkerende få norske annonsører som måler den reelle effekten av reklameuttak utover en post eller pre test»

 

Vi tør å påstå at akkurat på dette området ligger Norge og Norden generelt langt bak det engelske og amerikanske markedet, hvor det gjøres langt mer for å forstå og måle den reelle effekten fra reklameuttak. Det er en komplisert øvelse, og mer kapitalkrevende enn å kjøpe inn respondenter og spørre hva de syns om reklamen, men til gjengjeld kan det være den viktigste investeringen du som annonsør gjør, for å hjelpe deg selv, reklamebyrået og mediebyrået ditt skape enda større verdi sammen.

dentsu X kan derfor med glede invitere hele bransjen til et seminar av de ytterst sjeldne! Seminaret er digitalt, gratis og åpent for hele bransjen! Påmelding nederst.

Tid: Fredag 23.mars kl. 09:00 – 10:30

Sted: Digitalt på Teams

 

  • Jon Evans & Will Headley (System 1, Uncensored CMO – UK)
  • Q&A Session med Jon & Will – ved Ricardo Cuilenheim
  • Modellering på Attention Economy ved Inge Hofstad Kjeilen

Seminaret er digitalt, gratis og åpent for hele bransjen!

Meld deg på frokostseminaret her!

 

 

 

Skrevet av:
dentsu X / Redaksjonen /
Send e-postKontakt dentsu X