Velkomstmailene er en svært viktig del av e-postmarkedsføring, og en god velkomst, kan gjøre at kunden blir mer lønnsom i det lange løp. Et velkomstbrev, eller en velkomstflow gir en unik mulighet til å nå ut til kunden mens de har dere friskt i minne. Denne typen brev gir en meget høy åpningsrate sammenlignet med vanlige utsendelser, utnytt dette.
Det er mange fordeler og muligheter med et velkomstløp:
Kommunisere hva kunden kan forvente seg videre av sitt abonnement. Hvor ofte og hva vil dere sende dem videre? Hvilke fordeler får de av å være abonnent?
En mulighet for å innhente ytterligere informasjon på mottakeren, for å sende mer tilpasset og relevant innhold i fremtiden
Bruk muligheten til å informere mottakeren om andre måter å følge/kommunisere med dere. (Facebook, blogg, Youtube etc.)
Gi nye mottakere et godt tilbud på en vare/tjeneste. Et lite velkomsttilbud som takk for at de ble abonnent.
Bruk anledningen til å skryte litt av dere selv. Fortell og understrek hva dere er gode på, og hvordan dette tilgodekommer mottakeren. Her er det viktig å ikke bare skryte for å skryte,men understreke hvordan dette kommer mottaker tilgode.
Å flette alle disse elementene sammen kan bli mye i en enkel velkomstmail, og det kan derfor være en god ide å sette opp et velkomstløp på f.eks 3 mailer. Første mailen kan gå ut umiddelbart ved påmelding, mens de neste mailene kommer etter x antall dager. En nylig undersøkelse fra Return Path viser også at nye mottakere som åpner og leser en eller flere velkomstmail, oftere åpner og handler i de vanlige nyhetsbrevene senere, enn de som ikke har åpnet en velkomsmail.
Med disse tallene i minnet, er velkomstmailen, eller velkomstmailene en svært viktig del av e-postmarkedsføring, og en god velkomst, kan gjøre at kunden blir mer lønnsom i det lange løp. Ikke la disse mulighetene glippe ved å bare sende en kjedelig tekstbekreftelse, eller ingenting i det hele tatt. De fleste programmer for e-postmarkedsføring gir muligheten til å sette opp automatiske velkomstbrev, eller velkomstløp.
Trenger din bedrift hjelp med;
ta kontakt med oss i RED Performance