SATS velger RED dentsu x som deres nye mediebyrå i Norden
SATS er Nordens største treningssenterkjede med 267 treningssentre i Norge, Sverige, Danmark og Finland. Under pandemien har SATS også utvidet markedspotensialet ved å lansere Nordens første innovative treningsspeil under merkevaren Mentra. Når SATS skulle ut på jakt etter ny mediebyråpartner i vår var det viktig å finne en partner som evnet å utfordre det tradisjonelle.
– Først og fremst har vi sett etter mennesker med «passion» og kunnskap om vår bransje. Vi har ønsket å jobbe med mennesker som deler vårt engasjement rundt en aktiv livsstil og virkelig ser verdien i vår visjon om å gjøre folk sunnere og gladere. Gjengen i RED kom inn som et friskt pust og vi fikk veldig god kjemi. Oppgaven som ble gitt løste de med faglig tyngde og på en noe utradisjonell måte, og det liker vi, sier Nordisk markedssjef Kristine Abrahamsen.
Avtaleansvarlig for SATS i RED dentsu X, Adrien Bjørnskau forteller at han er svært fornøyd med at de får tiltroen med å lede hele den nordiske kontoen til SATS.
– SATS er kanskje den mest spennende merkevaren å jobbe med i en av de aller mest interessante bransjene post-covid. Etter en periode der nedstenginger har gått hardt ut over treningsbransjen, er vi nå klar til å få Norge og resten av Norden tilbake inn på treningssentrene. Det at RED dentsu X får være en spydspiss og lede det nordiske teamet er noe vi er svært begeistret over. Med vår tilstedeværelse via dentsu X-byråer i de andre markedene ser vi frem til å kunne bidra til ytterligere vekst for SATS fremover.
RED dentsu X kommer til å håndtere strategi, mediekjøp, teknologi og personaliserte løp med bruk av førstepartsdata i samarbeidet med SATS.