#   /   #
 
dentsu X
Redaksjonen
Send e-postKontakt dentsu X

re:member flytter hele den nordiske kontoen over til RED dentsu X

re:member og eierselskapet Entercard er Skandinavias største kredittkortselskap med 2 millioner kunder i tre markeder. Nå satser selskapet på ytterligere vekst og avholdt i den anledning en omfattende byråpitch på tvers av Norden, der valget falt på RED dentsu X som ny byråpartner.
Publisert: 19. april, 2022

Entercard og deres merkevare re:member har de siste 15 årene vokst til å holde en solid posisjon innenfor kredittkort og lån. Som en følge av endrede rammebetingelser og bruksmønstre hos forbrukerne ser de et behov for å utvikle seg videre. Som følge av dette avholdt de derfor en byråpitch som omfattet alle de nordiske markedene. En viktig del av briefen var strategisk evne, effektmåling og digital kompetanse. Dette var det RED dentsu X som leverte best på, og tar dermed over hele kontoen på nordisk nivå sammen med sine lokale byråer dentsu X Sverige og dentsu i Danmark. Byrånettverket vil levere media, performance, innhold og SEO.

 

Mona Moussavi Andersson, Department manager re:member brand i Entercard, forteller at mediebyråets strategiske tilnærming og løsninger for modellering av effektmåling var utslagsgivende for byråvalget.

  • RED dentsu X imponerte oss i pitch-prosessen på flere områder. De viste blant annet at de er i stand til å utfordre etablerte tankesett, noe vi tror er spesielt viktig i tiden som kommer. Strategisk styrke, digital kompetanse og ikke minst økonometrisk modellering innenfor effektmåling var noe vi spesielt vekta i denne pitchprosessen. Det å kunne måle effekt av markedsføringen vår vil være stadig viktigere i årene som kommer, og RED dentsu X sin tilnærming passet perfekt for oss. Vi er allerede i gang med samarbeidet og gleder oss til fortsettelsen.

 

Administrerende direktør i RED dentsu X, Christian Espeseth forteller at han er svært fornøyd med å få tiltroen med å lede hele den nordiske kontoen til re:member.

  • re:member er definitivt en av de mer spennende merkevarene å jobbe med i tiden som kommer. Det at vi også går seirende ut på nordisk nivå med vårt norske team i spissen viser hvordan annonsører har fått opp øynene for RED dentsu X sin tilnærming til strategi, medieplanlegging og måling av effekt i det nye medielandskapet. Med vår tilstedeværelse gjennom dentsu X i de andre markedene ser vi frem til å kunne bidra til ytterligere vekst for Entercard fremover.

 

Mer info om re:member og Entercard kan du finne på:

www.remember.no

www.remember.se

www.remember.dk

 

Skrevet av:
dentsu X / Redaksjonen /
Send e-postKontakt dentsu X