Annonser på Snapchat med Snap Ads
…Neste måned får rundt 30 land tilgang, hvor Norge er inkludert. Da Instagram gjorde det samme økte antall annonsører fra noen hundre til 200.000 i løpet av seks måneder, og nå er det over en million.
Annonseprodukter
Snapchat tilbyr tre ulike annonseprodukter: Snap Ads, Sponsede filter og Sponsede linser. Det er kun førstnevnte som nå blir tilgjengelig gjennom selvbetjeningsplattformen.
Snap Ads
Snap Ads starter alltid med en 10-sekunders langformat video. Snap Ads har også ulike formater hvor man i tillegg får muligheten til å koble på ulike elementer man swiper seg til.
Snap Ad + element
Elementene man kan koble på en Snap Ad er artikkel, app install, langformat video og nettvisning. Her ser vi eksempel for en artikkel.
Målretting
I Snap Ads ser vi mange likhetstrekk med målrettingsmulighetene man har i Facebook. Med Snapchat Audience kan man målrette seg mot livsstilskategorier, demografi, lokasjon og enhetsattributter.
Snapchat tilbyr også muligheten til å kommunisere med brukere man har kjennskap til fra før gjennom Custom Audiences. Her kan man matche data basert på epost eller enhets ID. Disse kan man også skape speilpublikum av, kjent som lookalike audiences.
Du får også muligheten til å målrette deg mot personer som har engasjert seg i tidligere kampanjer som har kjørt.
Annonsere på Snapchat?
Snapchat har 2.2 millioner brukere i Norge, hvor 1.5 millioner daglig brukere, er Snapchat blitt enormt. Med heldekkende annonseformat skapt for mobil, gode målrettingsmuligheter og muligheten for høy rekkevidde, tror vi annonsørene kommer til å omfavne Snapchat. Vi kan hjelpe deg med å komme i gang med Snapchat-annonseringen.
Kontakt oss for å høre mer!