Har du en 10% eller 10X mediestrategi for 2016?
Kanskje ser det på overflaten ut som at ting fungerer OK per i dag, men hva skjer når halve målgruppen din plutselig ikke lenger kjøper aviser med dine printannonser, benytter adblock når de surfer, og har sluttet å betale TV-lisens til fordel for Netflix og Youtube?
Gjennom å kun jobbe med best-practise og fokusere på inkrementell forbedring, optimerer du mot en forsiktig målrettet økning, f.eks 10%. Problemet er bare at det går tregt, og at det alltid finnes en konkurrent som satser mer – eller enda skumlere – en ny aktør inntar markedet med et konsept du aldri har sett før.
Det er altså en større risiko å kun sikte mot 10% økning, enn 10X – som er å satse på framtiden
Gjennom å våge å tenke helt nytt, samt snu opp ned på markedsplanen og mediestrategien, har du en større mulighet for å oppnå en 10X-økning. Det handler ikke om å øke markedsbudsjettet, men å anvende det smartere slik at pengene må jobbe hardere.
Dristige endringer er bedre en feige tweaks
Vi appliserer her samme metodikk som når vi jobber med konverteringsoptimering – gjennom dristig endring har du mulighet for større gevinst. Selvsagt skal disse dristige endringene være fundamentert i innsikt, og en god prosess som maksimerer muligheten for suksess.
Vi har gjort det før
Da Proteinfabrikken opplevde tapt posisjon og salg i sin nettbutikk, som følge av økt konkurranse online fra internasjonale merkevarer, trengte de å tenke helt nytt.
«Vi gikk fra negativ trend til dobbelt salg i nettbutikken»
EGIL BERLI-JOHNSEN, SALGSSJEF, PROTEINFABRIKKEN
Så spørsmålet gjenstår – sikter du på 10% eller 10X bedre resultater i 2016?
Vi er klare for utfordringen, så avtal ett møte nå!