facebook-roper-fremtidsplanen-for-messenger-og-instagram
facebook-roper-fremtidsplanen-for-messenger-og-instagram
Send e-postKontakt facebook-roper-fremtidsplanen-for-messenger-og-instagram

Facebook røper fremtidsplanen for Messenger og Instagram

Mark Zuckerberg har lagt planen for hvordan Instagram og Messenger skal brukes i fremtiden som markedsføringsplattformer, i følge businessinsider. Meldings- og bildetjenestene som har henholdsvis 700 millioner og 200 millioner brukere i måneden, skal nå gjøres tilgjengelig for bedrifter.
Publisert: 3. august, 2015

Instagram som markedsføringsplattform

Etter at Facebook punget ut for Instagram for tre år siden, er de klare til å skru på ”pengemaskinen”. Facebook planlegger nemlig å tilrettelegge bildetjenesten for bedrifter og åpne alle sine målrettingsverktøyer for denne plattformen. Det blir også tilgjengeliggjort nye formater som bildeslideshows og mulighet for linking av bilder, slik at du kan drive trafikk til ditt nettsted. Med andre ord, vil det snart være mulig å kjøpe Instagram-annonser og skreddersy dine budskap mot plattformens brukere. Ved å integrere Facebook-data i Instagram, vil du kunne bruke kundeinformasjon fra Facebook og målrette annonseringen mot mennesker som faktisk er interessert i produktene som tilbys.

Fremtiden til Messenger

sak-72I oktober i fjor ble det lekket at Facebook utviklet vennebetaling via Messenger. Nå røper Zuckerberg at de videre har planer for å gjøre dette til en plattform også for bedrifter. Som en ekstra funksjon til dette, har Facebook lansert ”Messenger for Business”. Målet er å revolusjonere måten kunder og bedrifter snakker med hverandre. Facebook som i hovedsak benytter sin newsfeed som kommunikasjonskanal, ønsker å skape en god organisk kommunikasjon mellom kunden og bedriften. Mark Zuckerberg beskriver denne strategien slik:

«The long-term bet is that by enabling people to have good organic interactions with businesses, that will end up being a massive multiplier on the value of the monetization down the road, when we really work on that, and really focus on that in a bigger way…»

Zuckerberg forteller videre at bruken av Messenger blir lik den organiske kommunikasjon som brukes i dag. Det vil bli mulig for bedrifter å bruke meldingstjenesten til å sende kvitteringer, oppdateringer av fraktinformasjon, eller svare på kundehenvendelser. Du vil for eksempel kunne spørre Komplett om de har flere varer på lager, og få svar på dette i løpet av få sekunder.

For å få utviklet dette slik at kommunikasjonen mellom bedriften og kunden skal bli optimal, meddeler Zuckerberg midlertidig at det kreves tålmodighet fra annonsørene, slik at Facebook skal få gjort dette på riktig måte.

Har du spørsmål vedrørende Facebook-annonsering eller annonseringsmuligheter for din bedrift? Kontakt oss her!

Skrevet av:
facebook-roper-fremtidsplanen-for-messenger-og-instagram / /
Send e-postKontakt facebook-roper-fremtidsplanen-for-messenger-og-instagram