#   /   #   /   #   /   #
 
dentsu X
Redaksjonen
Send e-postKontakt dentsu X

Retail in Media satser

Retail in Media, et selskap i RED Gruppen, er offensive i sin tilnærming til retail og tar nye grep for å ha bransjens "state-of-the-art" på både menneskelige ressurser og anvendelige verktøy.
Publisert: 1. juli, 2014

Selskapet satser videre, og bredder ut sin kompetanse for å møte behovene i markedet for medieplanlegging. Selskapet styrker seg på DM gjennom en spennende nyansettelse, og tar samtidig grep om medieplanleggingsprosessen fra kjøpsintensjon til faktisk atferd.

Retail in Media, RED Gruppens satsing på medierådgivning opp mot retail, har nå fått på plass en ny medarbeider i Yngve Knutsen. Daglig leder Sturla Hammer beretter at «Yngve har lang operativ erfaring fra DM-bransjen gjennom Mediasite, Mediateam og Budstikka, og vil sammen med ansvarlig for strategi og media, Ståle Westby, få ansvaret for å lose våre kjedekunder mot bedre og mer segmenterte løsninger. Mange av våre kunder jobber i dag med løsninger i både den fysiske og den digitale verden, og vi kan tilby et bredt fagmiljø fra medievalg til mediekjøp i alle kanaler.»

Utradisjonell tankegang

Yngve selv, forteller at «jeg valgte RED Gruppen og Retail in Media fordi det er et svært moderne kommunikasjonshus, som er sammensatt av mange ulike, spennende selskaper som jobber sammen for å finne de beste løsningene for kundene. Det er en flat organisasjon med korte «kommandolinjer» hvor alle tar eierskap og virkelig bryr seg om kundene. Glimt i øyet og godt humør på samtlige ansatte er jo heller ikke å forakte.» RED Gruppen tilbyr helhetlige kommunikasjons- og reklameløsninger for kundene som spenner på tvers av alle mediekanaler. Yngve har ambisjonene klare, og uttaler «min oppgave og ambisjon er først og fremst å tilføre våre kunder god kunnskap om alle mulighetene innenfor DM-kanalen, men også sørge for at de får gode, effektive distribusjonsløsninger som både gir «slag på kassa» og er kostnadseffektive. Dette kombinert med å spille inn de andre enhetene i RED Gruppen til kunder der det er behov, tror jeg vil gi en god opplevelse av oss som en totalleverandør i markedet.»

Den norske forbruker

I kombinasjon med nye krefter, satser Retail in Media og RED Gruppen videre på bedre planleggingsprosesser gjennom satsingen på Forbruksundersøkelsen. Undersøkelsen er en løpende markedstracker med formål om å gi bedre forbrukerinnsikt. Undersøkelsen tar pulsen på hva norske forbrukere planlegger å handle, hva de faktisk handler, hvor mye de handler og hvor de gjør sine kjøp innenfor et bredt spekter av kategorier som elektro, sport, interiør og hage, bygg og oppussing. Trackeren vil også kunne avdekke hvorvidt kjøpet er drevet av følelser eller fakta. Den mest spennende innsikten er hvordan eksponering for reklame påvirker kjøpsprosessen med hensyn til hvor kjøpet faktisk fant sted. Gjengen i Retail in Media er overbevist om at undersøkelsen vil gi resultater. Sturla Hammer uttrykker entusiastisk «Dette er en ny måte å jobbe på. Kombinasjonen av løpende datainnsamling og mulighetene som ligger i digitale medier, gjør at vi kan reagere og agere med innsikt på svært kort tid. Å treffe riktig målgruppe med riktig budskap til rett tid er kjernen i dette.

Skrevet av:
dentsu X / Redaksjonen /
Send e-postKontakt dentsu X