#   /   #   /   #   /   #   /   #
 
dentsu X
Redaksjonen
Send e-postKontakt dentsu X

Komplett «hat-trick» i ANFO Effekt

Det er med stor stolthet at vi kan fortelle at RED Gruppen tok storeslem i ANFO Effekt 2014, med hele tre priser for arbeidet med Komplett.no's lansering av hvitevarer.
Publisert: 28. januar, 2015

På kvelden 27. januar, gikk årets prisutdeling i regi av ANFO Effekt av stabelen på Latter i Oslo. For oss i RED Gruppen ble det en komplett «hattrick» da vi ble kveldens mestvinnende byrå med et case for Komplett.no og deres lansering av hvitevarer. Bak arbeidet og caseinnleveringen står et team hentet fra henholdsvis Plastikk og RED Media Consulting. Arbeidet ble hedret i tre forskjellige kategorier i løpet av kvelden.

Glade vinnere! Fv. Linn Hoppestad Art-iam (innsiktsansvarlig RMC), Knut Bjørgen (rådgiver Plastikk), Nicolas Achard (komm.rådgiver RMC), Jan H. Johnsen (Komplett) og Daniel Neegaard (kreativ leder Plastikk)

Glade vinnere! Fv. Linn Hoppestad Art-iam (innsiktsansvarlig RMC), Knut Bjørgen (rådgiver Plastikk), Nicolas Achard (komm.rådgiver RMC), Jan H. Johnsen (Komplett) og Daniel Neegaard (kreativ leder Plastikk)

Gull i kategorien «NY»

Juryen begrunner:  «Årets gullvinner er komplett umulig å ikke sette på pallen. Juryen lar seg imponere av en ambisiøs strategi –både å tørre å gå inn i og klare å hevde seg i en bransje med store aktører, med store muskler og beinhard konkurranse. Gullvinneren scoret uten tvil best blant samtlige i juryen og fremstår derfor som en tydelig vinner. Caset viser en rød tråd fra innsikt, via strategi, valg av virkemidler og execution til svært gode resultater. Juryen fremhever spesielt hvordan aktøren som utfordrer tør å bryte med kategorispråket og de tradisjonelle virkemidlene i bransjen –og da er det spesielt inspirerende som markedsførere å se at dette funker og gir svært gode resultater. Vinneren av året Anfo effekt NY er Komplett.no ”Hvitevarer –helt på nytt”»

Vinner av TNS Innsiktspris

Juryen begrunner: «TNS og ANFO berømmer årets vinner for innsiktsarbeidet som resulterte i et uttak som snudde opp ned på forbrukernes holdning til de ulike aktørene i kategorien. Ikke bare hjalp kommunikasjonen å bygge ned barrieren for å handle hvitevarer på nett, den klarte også å gjøre en opplevd styrke hos de etablerte aktørene til en oppfattet svakhet. Løsningen fremstår som et direkte og oppfinnsomt svar på den innsikten som lå i bunn for arbeidet.»

Diplom i kategorien «Smart»

Juryen begrunner: «Komplett har ved hjelp av god innsikt om kundesegmenter og barrierer for kjøp på nett, samt med erfaring fra snart 20 år som online elektronikk-forhandler levert et stykke markedsarbeid som juryen lot seg imponere over. Elektronikkbransjen bruker over 1mrd i året på kommunikasjon til forbruker. Gjennom denne støyen har Komplett mestret det kunststykket å bygge troverdighet som en seriøs og relevant leverandør av hvitevarer på nett, samt kapret markedsandeler fra de etablerte aktørene i et svakt nedadgående marked. Introduksjonen av hvitevarevelgeren er SMART, effektivt, troverdig og attraktivt for kunden. Caset er godt skrevet og viser et solid arbeid hele veien.»

Skrevet av:
dentsu X / Redaksjonen /
Send e-postKontakt dentsu X